מידע, תובנות וביצועים Endpoint Analytics

נתונים, מידע עסקי, תובנות, אנליטיקות וטכנולוגיות, איך כל אלה יכולים לסייע לנו ביומיום מול הארגון ולשפר את הביצועים מקצה לקצה של המשתמשים? אז כן, אפשר לעשות אימפקט באופן מהותי וברמה העסקית עם היכולות החדשות של M365 ושל Endpoint Manager.

השאלה היא, מהי השפעה עסקית על הארגון? הרי אנו כל היום מתעסקים בטכנולוגיות ולמי יש זמן לעוד משימה שלא בהכרח בפוקוס שלנו? אז פה בדיוק נכנסים היכולות והממשקים החדשים של M365 ושל Endpoint Manager אשר מסייעים לקבל מידע עצום בעל ערך עם תובנות וממצאים שמאפשרים להתמקד בדברים החשובים.

לאחרונה יצאו מספר יכולות בשירות Microsoft 365 שמספקים מידע עצום לגבי פעולות משתמשים, התנהגות מול הכלים השונים שעמם עובדים עם Microsoft 365 וממצאים שמאפשרים לשפר ביצועים ולתקן צורות עבודה שגויות.

מי אתה Productivity Score

אז מי אתה Productivity Score? ממשק חדש עם מלא מידע ותובנות בעלי ערך!

בממשק Productivity Score ניתן לראות תובנות על כל הפעולות שמתבצעות מול Microsoft 365 ברמת רשת, תחנות קצה, תוכן נצרך, ביצועים ועוד כמה תובנות מעניינות, והמטרה של Productivity Score היא לשקף את הביצועים מול ממדי ניסיון של משתמשים וטכנולוגיה.

בפורטל הראשי של Productivity Score ישנם נתונים, תובנות ומדדים של מספר קטגוריות: שיתוף תוכן, ניידות, תקשורת, תחנות קצה וביצועי רשת.

2020-07-10_06h44_04

בכל קטגוריה ישנו מידע נוסף עם תובנות וניתוח נוסף של המידע עם פעולות, מדדים, אפשריות לשיפור וכן הלאה, ואם נקח לדוגמה את Content collaboration נוכל לראות את הניתוח המתקדם שנעשה מול התוכן שמשותף בארגון.

ניתוח המידע של שיתוף תוכן (Content collaboration) מתאפיין עם מספר ממצאים בעלי ערך שיכולים לשפר את אפקטיביות המשתמש ביומיום ואף לשפר קצת את האבטחה סביב שיתוף קבצים (ואולי אף למנוע מצבים של שיתוף מידע בצורה לא מוגנת).

למשל, ניתן לראות את אחוז המשתמשים אשר משתפים מידע, אלה שצורכים אותו והמשתמשים שיוצרים תוכן.

2020-07-10_06h54_31

דוגמאות נוספות הם, באיזה צורה משתפים את המידע? באיזה כלי עובדים מול הענן? ומהו אחוז שיתוף המידע ברמת משתמש? וכל זאת עם ירידה לפרטים הקטנים כולל מסקנות לביצוע או שיוך לנתונים אחרים, למשל קורלציה מול Network Connectivity.

המידע והתובנות של Productivity Score מספק ממצאים רבים לשיפור אופן העבודה ושיפור הביצועים ברמת משתמש, תחנת קצה ותקשורת, במקרים רבים לחסוך זמני עבודה של משתמש קצה, למשל ע"י שיתוף קובץ בתור קישור ולא שיוך קבצים באופן ידני עלול לחסוך מספר שעות בשבוע.

2020-07-10_06h55_12

דוגמה נוספת ואולי קצת מעניינת יותר היא ברמת Connectivity שם ניתן לנתח את ביצועי התקשורת מול שירות Microsoft 365 ולהבין מהיכן מגיעה הבעיה.

למשל, המידע והנתונים של Content collaboration מציגים ממצאים באופן ישיר אל Network Connectivity שם אפשר להבין את מקור הבעיה.

2020-07-10_07h23_23

2020-07-10_07h24_29

איך עובדים עם ממשק Productivity Score? רוב התובנות מגיעות מוכנות על סמך נתונים ומידע קיים בשירות Microsoft 365 אבל ישנם קטגוריות מידע שמצריכות הגדרה בכדי לקבל נתונים, כמו Network Connectivity וכן Endpoint Analytics.

2020-07-10_07h30_06

גישה לממשק Productivity Score נעשית מתוך הקישור הבא https://admin.microsoft.com/Adminportal/Home#/productivityscore

הפעלת Network Connectivity והגדרת Opt-in ניתנות לביצוע מתוך אפשרות "הגדרות"

2020-07-10_07h30_25

לסיכום, בבמשק Productivity Score ניתן לראות את הטכנולוגיות שעובדות מאחורי הקלעים לאיסוף נתונים (על גבי Big Data), ביצוע אנליטיקות והנגשה באמצעות Power BI מובנה.

הדירוג שישנו בממשק הוא ממוצע והשוואה מול טננטים אחרים אך לדעתי צריך להתייחס למידע, לתובנות ולממצאים עצמם בכדי לשפר את הפרודוטקיביות של המשתמשים.

חשוב לזכור שהמידע של Productivity Score הוא למעשה "The Big Picture" על כל מה שקורה בארגון.

כל זה היה הקדמה למה לבשורות הטובות שמגיעות Endpoint Analytics וכן זה בשורות לכל דבר!

מי אתה Endpoint Analytics

התשתית של Microsoft Endpoint Manager מביאה איתה בשורות ואפשרויות חדשות בכל שבוע וחשוב מכך מביאות ערך ליומיום שלנו.

Endpoint analytics שנכון לימים אלה עדיין בתוכנית Preview (אבל למי אכפת, זה עובד פיגוזים) מביא איתו נראות מלאה של ביצועים בתחנות הקצה בארגון מקצה לקצה ובנוסף לכך מספק אנליטיקות כולל ממצאים ואפשרויות לשיפור ביצועים ברמת תחנת קצה.

בעיות ביצועים בתחנות קצה הם לא דבר חדש, ובמקרים רבים אנו לא יודעים על הבעיות האלה עד שהמשתמש מביא זאת לידיעתנו (או יותר נכון פונה לצוות התמיכה), למשל הלוגין בתחנת הקצה מאוד איטי ולקוח שתי דקות או בעית ביצועים של Outlook מול Exchange Online.

אם נקח לדוגמה בעיות ביצועים בגלל Group Policy, אז זאת בעיה מאוד נפוצה שלעיתים קשה מאוד ועד בלתי אפשרי להבין מהיכן היא מגיעה. בעיות ביצועים בתחנות קצה נחלקות למספר סוגי בעיות מרכזיות שהם חומרה, מערכת הפעלה והגדרות שנאכפות ע"י פוליסי ארגוני (פוליסי ברמת IT או אבטחת מידע).

Endpoint Analytics מביא איתו מספר יכולות חדשות במטרה לשפר את חווית המשתמש ובמטרה להוריד את תקורת הניהול של בעיות IT ע"י מידע ותובנות לגבי כל מה שקורה בתחנות הקצה.

2020-07-10_08h02_24

המידע והתובנות מאפשרות לנו לקבל נראות על ניתוח הנתונים ולהבין מהן הבעיות הקיימות ואיך ניתן לשפר אותן, ולכן היכולות הקיימות כרגע של Endpoint Analytics הם:

Recommended Software שמספק המלצות לשיפור חווית המשתמש

Proactive Remediation Scripting שמספק תובנות ופתרונות לתמיכה בבעיות של משתמשי קצה

Startup Performance שמספק מידע ברמת הבורג על ביצועי מערכת החל מרגע שהמכונה עולה ועד לוגין

Endpoint Analytics מהשטח, אפשר לראות את המידע ונראות לגבי ביצועי התחנות ואיפה הבעיות הקיימות החל מהרגע שהתחנה עולה ועד למצב שבו ניתן להתחיל לעבוד (responsive desktop).

כמובן שבכל אחד מהדוחות ניתן לרדת לרזולוציות נמוכות יותר במטרה להבין מי התחנה הבעייתי, מה גורם לבעיה ועוד מידע יעיל במיוחד.

2020-07-10_08h07_34

2020-07-10_08h07_41

2020-07-10_08h08_01

2020-07-10_08h08_24

לסיכום

היכולות החדשות של Productivity Score ובמיוחד Endpoint Analytics מביאות בשורה משמעותית לארגון החל מתבונות על אופי העבודה של משתמשי הקצה מול הענן Microsoft 365 וצורה העבודה ועד לנראות מפורטת על בעיות בתחנות קצה ואפשרויות לשיפור חווית המשתמש.

מאמרים נוספים על Endpoint Analytics:

איך מגדירים Endpoint Analytics ויוצרים Baseline לטובת נראות מפורטת
שיפור ביצועים באמצעות Proactive remediation (יצירת פוליסי והמלצות)
ניטור ואבחון בעיות באמצעות Endpoint Analytics
אריכטקטורה ועבודה נכונה עם Endpoint Analytics

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *